sobota, 7 maja 2016

Layout krok po kroku / A Step-by-step Layout Tutorial

Już dzisiaj Międzynarodowy Dzień Scrapbookingu! :-) W samą porę więc przypada mój post dla Lemoncraft, w którym pokazałam krok po kroku, jak stworzyć taki oto radosny, dziewczęcy layout z najnowszej kolekcji Everyday Spring. 
Today is the National Scrapbooking Day! :-) So my post for Lemoncraft comes right on time - I'm sharing a step-by-step tutorial on this cheerful girly layout I made using the latest collection, Everyday Spring. 
 

To co, poscrapujecie ze mną? :-)
So, will you scrapbook with me? :-)

Oprócz papierów i dodatków do kolekcji, wykorzystałam też:
Apart from the papers and embellishments from the collection, I also used these:

 
1. Z arkusza wycięłam kilka motywów:
1. I cut out some motives from the elements sheet:


2. Wycięłam jeszcze kształty bannerków, a następnie wszystkie elementy potuszowałam i postarzyłam.
2. I cut out some banner shapes and then inked and distressed all the elements:


3. Dziurkaczem brzegowym wycięłam ozdobne bordery:
3. I punched decorative borders with an edger punch:


4. Dodałam bordery do pasa papieru, który będzie się znajdował na środku tła:
4. I added borders to the piece of paper that will take the centre of the background:


5. Ułożyłam arkusze na tło:
5. I layered the background papers:


6. Podkleiłam zdjęcie dwoma warstwami papierów:
6. I matted the photo with two layers of papers:


7. Zaczęłam układać elementy pod zdjęcie, nie przyklejając jeszcze samej fotki:
7. I started arranging the elements, not attaching the photo yet.


8. Kiedy już kompozycja była gotowa, nakleiłam zdjęcie na kosteczkach 3D i dodałam kolejne elementy - button, piękne tekturowe zawijasy i kwiaty pomiędzy warstwami:
8. When I was happy with the elements' arrangement, I mounted the photo on 3D dots and added more embellies - a button, beautiful chipboard flourishes and flowers between the layers:


9. Dodałam więcej kwiatów, jeszcze jeden button i wycięte motylki:
9. I added more flowers, another button and cut-out butterflies:



10. Na koniec dodałam strzępki gazy, dla lekkości i efektu shabby chic:
10. Finally I added shreds of cheesecloth for lightness and a shabby chic effect:


Jak widać, nie potrzeba wykrojników, mnóstwa drogich dodatków i narzędzi (można np. po prostu postarzyć brzegi, jeśli nie macie dziurkaczy brzegowych), a stworzenie layoutu nie jest takie trudne, prawda? :-)
As you can see, you don't need dies, lots of expensive embellies or tools (e.g. you can simply distress the edges with scissors if you don't have edger punches) and creating a layout isn't that difficult, is it? :-)






Miłego scrapowania!
Have nice scrapbooking!

3 komentarze:

agnessja pisze...

Bardzo soczysty scrap :) i dziewczęcy, może wykrojników nie trzeba, ale ten dziurkacz do tanich nie należy, za to ma fajny koronkowy wzorek

Oliwiaen pisze...

Dziękuję, Agnessja :-) Masz rację, dziurkacze MS niestety nie są tanie, a wręcz często droższe od wykrojników... Ale tak, jak napisałam, można po prostu postarzyć brzegi, albo wyciąć nożyczkami ozdobnymi, albo - jeśli ktoś ma talent i cierpliwość - wyciąć koroneczkę skalpelem :-)

Ludkasz pisze...

Pięknie jak zawsze! Bardzo wiosennie i energetycznie:)