poniedziałek, 24 czerwca 2019

Daddy Rocks - kurs na ramkę z pudełek :-) / Daddy Rocks - A Box-frame Tutorial :-)

Wczoraj świętowaliśmy Dzień Ojca, więc na mój dzisiejszy post dla Maja Design przygotowałam ramkę w męskim stylu, ze zdjęciami Taty i Synów :-) A w tle tego projektu - mała opowieść o tym, jak to scrapperka nie wyrzuca niczego, nawet...zepsutych pudełek ;-)
Otóż, jak zapewne wiecie, większość moich kartek jest na tyle przestrzenna, że wymaga pudełek (korzystam z tych od Latarni Morskiej). I czasem zdarzy mi się coś krzywo skleić, pobrudzić, albo...przydepnąć. Ale czy można tak po prostu wyrzucić kawałek dobrego kartonu tylko dlatego, że jest uszkodzony? No nie można! I przy okazji projektu na Dzień Ojca przyszedł mi do głowy pomysł, jak by te "psujki" wykorzystać:
Yesterday we celebrated Father's Day, and so for my today's post for Maja Design I created a masculine frame with photos of Dad and Sons :-) And here's a little background story for the project about how a true scrapper never throws anything away, even broken box elements ;-)
Well, as you may have realised most of my cards are bulky enough to require boxes (I use Latarnia Morska ones). And sometimes I happen to glue a wonky one, or stain one, or...step on one. But can you throw away a piece of decent cardstock just like that only because it's broken? No, you can't! And while getting ready for thiss Fahter's Day project I had an idea how to use up those broken box elements:


Jak widać, "kolekcja" zawiera wieczka i denka pudełek w różnych rozmiarach i kolorach. Najpierw zatuszowałam różnicę w kolorach i to dosłownie, tuszując krawędzie:
As you can see, the "collection" contains lids and bottoms of boxes in various sizes and colours. First I inked all the outside edges to mask the difference in colour:


...i okleiłam zewnętrzne boczki taśmami washi:
...and covered the outer sides with washi tapes:


A potem już ozdabianie - moimi ulubionymi papierami męskimi z kolekcji Denim&Friends:
And then I only had to decorate the insides with my all-time favourite masculine papers from the Denim&Friends collection:


Najpierw ozdobiłam większe pudełka, te ze zdjęciami:
I first decorated the larger boxes with photos:


...a potem te mniejsze, z ozdobami:
...and then the smaller ones with embellishments:


A potem ułożyłam je w jedną całość i skleiłam mocną dwustronną taśmą:
And then I arranged them all in one composition and glued with strong double-sided adhesive tape:


Aby dodatkowo wzmocnić konstrukcję, odrysowałam kształt ramki na największym kartonie, jaki znalazłam w domu ;-)) i wycięłam nieco mniejszą wielkość, by nic nie wystawało spod ramki:
To make the whole construction more sturdy, I treaced the shape of the frame on the largest cardboard piece I could find at home ;-)) and cut it out a bit smaller so that nothing peeks outside of the frame:


Całość prezentuje się bardzo fajnie nad biurkiem Taty, a różne wysokości pudełek są dodatkowym smaczkiem :-)
I really like the way it looks above the Daddy's desk :-) Different heights of the boxes sides add even more interest to the design :-)


A dla najbardziej wytrwałych - rzut oka na szczegóły:
For the most persistent of you - a quick look at details:







Listę materiałów znajdziecie na blogu Maja Design, a pudełka - tutaj.
Miłego dnia!
You can check the supplies list on the Maja Design blog and but the boxes here.
Have a nice day!

6 komentarzy:

Peninia / Gosia pisze...

OOO jaki fantastyczny pomysł na ramkę! Rewelacja!

barbaratoja pisze...

Pomysł i wykonanie na piątkę.

Oliwiaen pisze...

Bardzo dziękuję :)

Chimera pisze...

Ale super pomysł! Piękna ozdoba, bardzo mi się podoba :)

Alusiek7 pisze...

Rewelacyjny pomysł, piękne kolory, na pewno tata będzie często spoglądał w tamtą stronę :D

Oliwiaen pisze...

Dziękuję :-) Pewnie tak, wisi nad Jego biurkiem ;-))