piątek, 14 października 2016

Pop-up box na pierwsze urodzinki - kurs / First Birthday Pop-up Box w/Tutorial

W moim dzisiejszym poście dla Lemoncraft pokazałam urodzinowy pop-up box dla pewnego uroczego roczniaka :-) 
In my today's post for Lemoncraft I shared a birthday pop-up box for a certain cute one-year-old :-)




Przyznam, że kartki typu pop-up box podobały mi się od dawna - idealne połączenie przestrzennej formy z możliwością włożenia do płaskiej koperty :-) Jednak dopiero niedawno po raz pierwszy spróbowałam ją wykonać. I okazało się, że nie jest to takie trudne, a żeby i Was o tym przekonać, przygotowałam krótki kurs krok po kroku. Uprzedzam, będzie raczej długo ;-) ale mam nadzieję, że się Wam spodoba:
I must say I liked the pop-up box cards for a long time - a perfect combination of a dimensional form with the possibility of putting into a flat envelope to mail :-) Yet it hasn't been until recently I decided to make one myself. And it turned out to be easier than I thought, and to convince you too I made this easy step-by-step tutorial. Now I must warn you it's going to be longish ;-) but I do hope you'd like it:

Sekretem tej kartki jest baza, którą trzeba przygotować zwracając szczególną uwagę na zachowanie równych 4 segmentów ;-) Cała reszta, łącznie z wymiarami, to kwestia Waszej wyobraźni. I tak moja kartka ma wymiary ok. 13x17 cm, ale równie dobrze możecie zmienić te proporcje.
The secret of the card is the base that needs your careful attention to make four same segments ;-) The rest, the measurements including, depends on your imagination. And so, my card measures ca. 13x17 cm, but you could easily change the proportion.

Najpierw docięłam karton kraft na wysokość 17 cm, a potem zbigowałam tak, by powstały 4 równe segmenty (w tym przypadku szerokości ok. 6,5 cm), dodając centymetrowy pasek, który pozwoli połączyć ścianki. Potem ustaliłam wysokość górnej części, która będzie w formie odchylanych klapek - na wysokości ok. 7 cm - ale UWAGA: bigować należy tylko 3 segmenty, czwarty ma być tylną, niezginaną ścianką. Następnie docięłam dwa kawałki na przegródki wewnątrz boxa. Muszą mieć szerokość pojedynczego segmentu i wysokość DOLNEJ części boxa, plus dwa wąskie paski po bokach, dzięki którym można przykleić je wewnątrz.
First I trimmed the kraft cardstock and then scored four even segments (in my card they are 2,5'' ca. 6,5 cm wide) plus a 1 cm piece that will allow to join the sides. Then I chose the upper part that will form the flaps to be at ca. 7 cm - but NOTE: score across only 3 segments, the fourth one will make the stiff back. Then I trimmed two pieces of cardstock to make dividers inside the box. They need to be of one segment's width and the height of the LOWER part of the box, plus two narrow stripes on both sides to glue them inside.


Rozcięłam poszczególne klapki wzdłuż bigowanych linii (pamiętając o odcięciu górnej połowy wąskiego paska, która nie będzie potrzebna):
I cut the flaps along the scored lines (remember to cut off the upper part of the narrow strip, it won't be needed):



Przygotowałam kawałki różnych papierów na poszczególne części boxa - trzy ścianki wewnętrzne dolnej części boxa nie potrzebują ozdoby.
I trimmed pieces of various papers for the box sides - three inside sides of the lower part of hte box don't need to be decorated:


Dla urozmaicenia zaokrągliłam górne narożniki i okleiłam wszystkie zewnętrzne ścianki:
I rounded all the upper corners for more interest, and decorated all the outer sides:


Teraz można już skleić pudełko, a wąski pasek zamaskować papierem na tylnej ściance:
Now you can glue the box base together and mask the narrow strip with the piece on the back inner side:


Pora wkleić przegródki:
I glued in the dividers:


Przygotowałam ozdoby:
I prepared the embellies:

 
Dekorowanie zaczęłam od tylnej ścianki:
I started decorating the box from the back:




Stopniowo dodawałam elementy, sprawdzając, czy każdy jest widoczny:
I added more elements, making sure they are all visible:


...i czy pudełko swobodnie się składa:
...and whether the box folds flat easily:


Potem wystarczyło dodać ozdoby na wierzchu klapek i przewiązać box wstążką. Dodałam też kieszonkę na tag z tyłu, by można było dopisać kilka słów. Gotowe :-)
Then I just added some more embellies on the flaps and tied the ribbon around the box. I also added a pocket on the back to put in the wishes tag. Finished :-)




 A na blogu Lemoncraft znajdziecie podlinkowane materiały. Miłego dnia :-)
You will find linked supplies on the Lemoncraft blog. Have a nice day :-)

32 komentarze:

Manufaktura Anety pisze...

Świetny kurs! Dziękuję!
Pozdrawiam,
Aneta / manufaktura-anety.blogspot.com

DecoArtMagda pisze...

cudne pudełko, dziękuję za kurs, jak tylko znajdę czas na pewno skorzystam :)

Kasia Bogatko pisze...

Ja zupełnie nie jestem "kartkowa, ale bardzo lubię spróbować czegoś nowego, a ta forma mnie od dawna kusi :) Tobie wyszło pięknie!

mosia pisze...

Świetna kartka, świetny kurs. Może nawet się skuszę......

ewinka Nowa pisze...

Piękne pudełko z króliczym słodziakiem :-))) Bardzo lubię taką formę i często ją robię ,jest dobra na każdą okazję :-)

Wiktoria lk pisze...

Kurcze, jakoś wcześniej do mnie nie przemawiały, ale Twój jest śliczny, to chyba przez te dziecięce słodkie dodatki ;). Dzięki za tutka, może kiedyś spróbuję ;)

Oliwiaen pisze...

Bardzo dziękuję :)
Widzę, że nie jestem jedyna, która musi "pokrążyć" wokół czegoś, zanim spróbuje ;) Zachęcam, nawet jeśli nie będzie to forma kartki często używana, to jednak warto mieć w zanadrzu coś "ekstra" na szczególne okazje :)

Kasia B. pisze...

Pięknie wyszła ☺ Świetna jest ta forma, kiedyś próbowałam i muszę ponownie. Pozdrawiam

Kasia B. pisze...

Pięknie wyszła ☺ Świetna jest ta forma, kiedyś próbowałam i muszę ponownie. Pozdrawiam

Sto drobiazgów pisze...

Świetna kartka i super kursik:)

wiola_c pisze...

Jest cudna, a pomysł na umiejscowienie życzeń na tagu w kieszonce jest po prostu swietny! :)

jola_zola pisze...

Ale zaczarowałaś! Az mi sie zachciało zrobić takie cacuszko! :)

marta.szymanska pisze...

piękne pudełeczko, pełne dzieciaczkowych cudowności ♥ dziękuję za kursik ♥

SiódmyAnioł pisze...

Cacuszko do schrupania ;) Kurs taki przejrzysty, że chyba się skuszę, choć za pudełkowatymi formami nie przepadam :)

Elżbieta pisze...

Śliczności. Ja w sumie parę dni temu zrobiłam swoje pierwsze pudełko pop up bo się bałam że trudne, że sknocę itd. A okazalo się proste i bardzo przyjemne do zrobienia :)

a.le kartka pisze...

Pudełko jest cudne! Niby szczegół, ale zaokrąglone brzegi nadają delikatności:) Dzięki za czytelny kurs!

malażabka pisze...

Ekstra kurs a i praca jest rewelacyjna :)

beatakraftuje.blogspot.com pisze...

Piękna praca. Ja też jeszcze nigdy nie robiłam tej formy. ale teraz nie mam wyboru, muszę spróbować. Dziękuję bardzo za szczegółowy i inspirujący kursik.

Bligu pisze...

Oj, i mnie kusi ta forma :) Śliczne wykonanie! Dzięki za kursik:)

Projekt Papier pisze...

to pudełeczko skradło mi serce <3 świetnie, że przygotowałaś do niego tutka, zamierzam skorzystać! :) uwielbiam dziecięce prace, a Tobie takie wyjątkowo pięknie wychodzą - szczęściara i talenciara :)

lilavati pisze...

bardzo misie podoba ta forma, kolorystyka i całość piękna :)

Justyna pisze...

Pudełeczka-ktoś by powiedział ze to prosta forma. Ale właśnie te proste prace pokazują"wnętrze"artysty.
Delikatnie pudełko w pastelowych kolorach zachwyca czystą linią.
Często podziwiam Twoje prace. Sa piekne.

Craft Meg pisze...

Podziwialam już to cudo na fb ale tu szczegóły mnie zachwyciły. No i kurs! Dziękuję za niego bo chciałam nauczyć się właśnie jak wykonywać takie pudełko.

Rączka Made pisze...

Baaardzo podoba mi się to pudełko :) Jeszcze nie robiłam takiego i chętnie skorzystam z kursu :)

mina juveler pisze...

piękna, bardzo słodka praca! i świetny kurs!

Martyna Siekirka pisze...

Już nie raz widziałam te pudełeczka, zachwycają, ale nigdy nie robiłam, jednak Twój kurs porywam sobie do zakładek, by jak najdzie mnie wena był pod ręką, bo praca wygląda uroczo.

Angelika pisze...

Dziękuję za szczegółowy opis. Od dawna chciałam się zmierzyć z kartką w tej formie, ale nie mogłam się odważyć. Ten kurs mnie przekonał! Swoją drogą urocza kartka, podoba mi się kraftowa baza- tak nadaje wyrazu :) Dużo lepszy wybór niż biała.

mag pisze...

Świetna kartka. Ta forma podobała mi się już od dawna, tylko nie chciało mi się rozgrywać jak to jest zrobione. Teraz już wiem. Dziękuję 😊

Ludkasz pisze...

Widziałam i wydawało mi się nawet,że skomentowałam, ale widocznie tylko wbiegłam i wybiegłam;) Śliczna kartka:)

Maguda pisze...

Prześliczne kolory, szalenie mi się podobają w połączeniu z papierem kraftowym. I znów moja ulubiona kolekcja dziecięca :) Dziękuję za szczegółowy tutorial, może się odważę na taką formę. Boksów unikam, ale może ten, skoro się składa, mnie przekona? :) Pozdrawiam.

Maguda pisze...

Ach! I dodam jeszcze, że super pomysł na tag z tyłu. Jak zrobię kiedyś takie pudełko, to pomysł wykorzystam :)

Ula H. pisze...

… a ja już zaczęłam przygotowywać własny tutek na pop up box - po wielu poszukiwaniach w sieci, bo sądziłam, że nic już nie znajdę. A tu - proszę !
Piękne pudełko i super kursik !!! Pozdrawiam :)