sobota, 9 kwietnia 2016

Kurs na zaproszenie komunijne / First Communion Invitation - A Step-by-step Tutorial

Dzisiaj przypada moja kolej, by na blogu Lemonade podzielić się kursem. Postanowiłam pokazać proste zaproszenia komunijne, które łatwo dopasujecie do posiadanych zasobów. Moje zaproszenia bazują na stemplach i białym kartonie wizytówkowym. Głownym motywem jest stemplowany kielich z hostią, który embossowałam złotym pudrem i pokolorowałam tuszami Distress, ale jeśli nie macie tych rzeczy, możecie po prostu opuścić te etapy. Oto materiały, których użyłam:
Today is my turn to share a tutorial on the Lemonade blog. I thought I'd show how to make simple First Communion invitiations that you can easily adapt to supplies you have. My invitations are based on stamps and white cardstock. My main motif is a stamped chalice and the Host that I heat-embossed with golden ep and coloured with Distress inks, but if you don't have them, just skip the steps. Here are the supplies I used:
- baza kartki 10x15 cm, kartonik wizytówkowy 9,5x14,5 cm, kartonik 9x12,5 cm, kawałek papieru akwarelowego (ponieważ zamierzam kolorować na mokro. Jeśli kolorujecie markerami alkoholowymi, użyjcie odpowiedniego papieru. Jeśli nie zamierzacie kolorować obrazka, możecie użyć również papieru wizytówkowego).
- a  10x15 cm card base, a 9,5x14,5 white cardstock piece, a 9x12,5 cm white cardstock piece, a piece of watercolour paper (as I intend to colour with water-based media. If you colour with alcohol markers, use appropriate paper. If you don't want to colour the image, use white cardstock as well).
- dziurkacz brzegowy/wykrojnik w Waszym ulubionym wzorze. Jeśli ich nie macie, możecie użyć nożyczek z ozdobnym brzegiem albo w ogóle nie wycinać ozdobnego brzegu ;-)
- your favourite edge punch/die. If you don't have them, use decorative scissors or don't decorate the edge at all ;-)
- wstążka / ribbon
- stemple / stamps
Opcjonalnie: media do kolorowania, puder do embossingu i nagrzewnica / Optionally: colouring media, ep and heat tool



1. Wycięłam wykrojnikiem owal (użyłam największego wykrojnika z zestawu Spellbinders Classic Ovals Large, w którym idealnie mieści się wybrany stempel). Możecie też odrysować i wyciąć kształt nożyczkami.
1. I die-cut an oval shape (I used the largest die from th Spellbinders Classic Ovals Large set). You can also draw and cut out the shape with scissors.


2. Odbiłam motyw w owalu i posypałam najdrobniejszym złotym pudrem do detali (super fine detail ep). Pamiętajcie, by do stemplowania użyć tuszu pigmentowego lub do embossingu.
2. I stamped my image inside the oval and sprinkled super fine detail ep all over. Remember to use pigment ink or embossing ink to stamp.


3. Embossowałam odbity motyw. Widoczne na zdjęciu malutkie krawędzie ułatwią mi kolorowanie detali bez wychodzenia za linie.
3. I heat-embossed the stamped image. The tiny rims will make it easier for me to colour intricate details without going outside the lines.


4. Kolorowanie zaczęłam od największej powierzchni, czyli kielicha (użyłam tuszu Scattered Straw). Zwykle cieniowanie zaczynam od lewej, tam koloru jest najwięcej i jest najciemniejszy, stopniowo rozjaśnia się ku prawej stronie.
4. I began with colouring the largest space, i.e. the chalice (I used the Scattered Straw ink). I usually apply shadows from the left side, putting most and darkest colour there and going lighter and lighter towards the right.


5. Dodałam odrobinę mocno rozwodnionego fioletu (Seedless Preserves) na płatkach lilii. Chodziło mi tu bardziej o efekt przestrzenności niż kolor.
5. I added some heavily watered-down purple (Seedless Preserves) to the lilies petals. I meant to add dimension rather than colour.


6. Aby jeszcze bardziej wydobyć motyw z białego tła, dodałam cień neutralnym popielatym beżem (Pumice Stone), najwięcej koloru kładąc w środku motywu:
6. To contrast the image against the white background even more, I added some neutral beige shading (Pumice Stone), applying most colour in the centre:


7. Na największym kartoniku na samym dole odbiłam napis:
7. I stamped the sentiment in the bottom of the largest cardstock piece:


8. Jeden z brzegów mniejszego kartonika wycięłam ozdobnym dziurkaczem:
8. I punched one of the edges of the smaller cardstock piece with an edge punch:


9. Nad ozdobnym brzegiem przewiązałam wstążkę:
9. I tied a piece of ribbon above the decorative edge:


10. Na tej bazie ułożyłam owal z pokolorowanym motywem. Obie warstwy podkleiłam kosteczkami 3D:
10. I layered the coloured image and the edge piece together. Both layers are mounted on 3D dots:


11. Ten element z kolei nakleiłam na kartonik z napisem i gotowy front przykleiłam na bazę kartki. Dodałam jeszcze odrobinę brokatu tu i ówdzie i gotowe :-)
11. I mounted this element on the sentiment piece and then attached the front to the card base. I added a bit of glitter here and there and my card was finished :-)


Oto efekt:
Here's the result:




I jak Wam się podoba? :-)
How do you like it? :-)

5 komentarzy:

a.le kartka pisze...

Bardzo się podoba! Śliczne zaproszenie!!!

Dobra pisze...

Wspaniały kursik. Zaproszenie wyszło śliczne.

Magda Wisiorek pisze...

Świetny sposób! Nie wpadłabym na niego, choć jest całkiem prosty - embossing i kolorowanie. No cóż, geniusz, po prostu, a efekt doskonały :) Pozdrawiam.

el pisze...

bardzo eleganckie zaproszenie

GosiaMachynia pisze...

Ale cudo nap zaprezentowałaś delikatne, subtelne bardzo mi się podoba !!